Shit & Siri

30 Jun

Jeg er sådan én, som altid har gang i mindst 4 bøger. Min mand forstår mig ikke. Men det er vel den gode gamle feminine multi-tasking evne, som gør, at jeg sagtens kan koge æg, skifte ble, læse magasiner og høre P1 på samme tid, ligesom jeg sagtens kan rejse let og ubesværet direkte fra Hogwarts til Puttgarten med afstikkere til Brooklyn og Mumidalen ind imellem. Lige før oplevede jeg for eksempel følgende sceneskifte:

“Son, you’re complaining to the wrong man. I can shit anywhere, at any time. It’s one of my finer qualities. Some might say my finest.” – Justin Halpern, Shit My Dad Says

“I’m dying. It will be the last book I write. This makes me terribly sad – not desperate, as I would have been in walking life, but unutterably, deeply sad. Then I woke up.” Siri Hustvedt, The Shaking Woman

Kunsten at multi-læse handler om location, location, location. Tag nu dette eksempel, hvor førstnævnte fungerer som udsøgt toiletlæsning (altså, det hele handler ikke om lort, FYI, men den er skidesjov!) Og den nye Hustvedt er bestemt ikke sengelæsning, hvis man, som jeg, kun når en halv side før man sover. Den læser man, over mange lange kopper kaffe ved skrivebordet, når man trænger til at tænke.

Skriv et svar

