Drengestreger

6 Jul

Jeg er den lykkelige ejer af de to sejeste bøger til drengebørn eller drengerøve. Og selv om jeg ikke er hverken det ene eller det andet, kan jeg slet ikke stå for Monsterologi og Den Store Farlige Bog for Drenge. Det er så gennemført lavet, så opfindsomt og fantastifuldt at min drengeversion af mig selv, ville have døet en lille smule af lykke, hvis disse to hårde pakker havde ligget på mit fødselsdagsbord. En soleklar anbefaling til små (og store) knægte med hang til røvere og soldater, drager og søhelte.

Monsterologi. En eventyrrejse med Dr. Ernest Drake, som drager ud for at kortlægge monstres liv og levned over hele verden. Fra Yeti til Loch Ness over Hippogriffer og Føniksfugle. Bogen er spækket med fantasifulde detaljer og geniale påfund. Her fx Prof. Drakes pas fra 1878. Du finder også skatte som enhjørningehår og basiliskskæl og små hemmelige breve og fotografier og andre genialiteter.

Den Farlige Bog for Drenge. Så behøver man ikke mere, hvis man er mellem 10 og 100 og synes at huler i træer og slangebøsser er seje. Altså, prøv nu at se, en oversigt over piratflag fra de største sørøvere gennem tiden. Og på næste side kan du lære, hvordan man skriver hemmelige breve med usynligt blæk…

Skriv et svar

