Forventningens glæde…

13 Jul

Den skal jeg se:

Har engang læst bogen Never Let Me Go af Kazuo Ishiguro, og den er intet mindre end fantastisk. Fortryllende og forfærdelig og samtidig filosofisk på den der måde, hvor det bare sniger sig ind bag ordene, og hvor man bagefter er helt rørt og forvirret over livet! Lækker læsning. Og filmen ser også voldsomt seværdig ud.

Og denne her skal jeg læse:

Ishiguros nyeste noveller; Nocturnes. Mmm, smag lige på ordet. Har klikket mig til den på Amazon og sidder nu bare og venter på de små fine og utvivlsomt poetiske fortællinger fra natten.

2 kommentarer to “Forventningens glæde…”

  1. Goldensparx juli 13, 2010 hos 8:51 am #

    Jubiiii – en hel blog dedikeret bøger?! Hvor heldig kan man være? I LOVE it!! Og jeg er allerede vild med spændvidden af dine læserier – har aldrig forstået hvorfor man skulle være en ringere litterat bare fordi man både læser Mann og Mumitroldene (thumbs up!)🙂

    Jeg glæder mig SÅ meget til at følge med og til at blive inspireret til nye boglige eventyr!

    Og må jeg så lige selv komme med en anbefaling: jeg er netop blevet færdig med ‘The History of Love’ af Nicole Krauss (som er gift med Jonathan Safran Foer – og hvis du ikke allerede har læst ‘Ekstremt højt og utroligt tæt på’ så er det bare om at komme igang!! Blev der sagt!). Det er en helt fantastisk roman om det at være menneske, om kærlighed og afsavn, om fællesskaber og ensomhed og alt hvad deraf følger. Nej – det er ikke så lidt, og det er læseoplevelsen heller ikke!! Det er én af de bøger der bliver hængende længe i både sind og sjæl – jeg er stadig eftertænksom…
    🙂 Anna

  2. Astrid juli 13, 2010 hos 8:57 am #

    Kære Anna

    Hjertelig velkommen! Dejligt, du har lyst til at læse med. Og jeg er helt enig, Dostojevski udelukker vel ikke Twilight eller chick-lit?!
    Tusind tak for anbefalingen, den vil jeg STRAKS kaste mig over. Lyder meget mig, den bog. Og især fordi jeg også ELsker Ekstremt højt & utroligt tæt på… Mmm, tak for tippet!

    KH Astrid

Skriv et svar

