Sommerlæsning # 3: Soning & Solar

14 Jul

Denne sommerbog slugte jeg en sommer for 7 (?) år siden, tror jeg. Jeg husker i hvert fald mig selv, som værende nyforelsket i ham som nu er min mand. Og selv om den der forelskelse også slugte sommeren og tiden, kan jeg huske at jeg, seriøst, gik rundt med snuden i bogen. På vej til bussen og op til kiosken, for jeg kunne bare ikke slippe den. Soning / Atonement er siden kommet som film, en rigtig god en af slagsen, men som det som oftest er, når den ikke bogens fortryllethed til sokkeholderne. Engelsk landsted i 30’erne med skæbnesvangre løgne, 2. verdenskrig og ung mands kamp for kærlighed og et langt livs fortrydelse og sorg som skal sones. Åh, det er så godt.

I dag har jeg lige modtaget min kommende sommerbog med posten, og den ser sådan her ud og har bl.a. disse ord med sig fra anmelderne:

A story of one man’s greed and self-deception, it is a profound and stylish new work from one of the world’s great writers.

Det kan kun blive godt!

En kommentar to “Sommerlæsning # 3: Soning & Solar”

  1. kunsandheden juli 14, 2010 hos 6:52 pm #

    Soning er en fantastisk bog – stilfærdig fortalt og alligevel super dramatisk handlingsforløb. Jeg elsker den bog!

Skriv et svar

