Voksenstreger

18 Aug

Som barn har jeg læst mangt en tegneserie, men som voksen er jeg aldrig helt hoppet på den der graphic novel-bølge. Indtil nu, altså. For jeg læser lige nu Min Fjerne Barndomsby af Jiro Taniguchi. Forestil dig at Murakami kunne tegne helt fantastisk stemningsfuldt, naivt og poetisk, og at ham der Miyazaki (ham med de lange, smukke og vildt mærkelig-gode tegnefilm Min nabo Totoro, Chihiro og heksene og flere) havde lyst til at udgive en bog. Tilsammen laver de denne her! For denne her fortælling er ligeså velskrevet og sær som en Murakami-bog og ligeså visuelt gribende og udtryksfuld som en Miyazaki-film. De kan altså godt nok noget, de der japanere. Prøv den, og måske vil du – som jeg – få lyst til at læse flere bøger med billeder i.

En kommentar to “Voksenstreger”

  1. kunsandheden august 19, 2010 hos 7:13 am #

    Læs også Thomas Thorhauges Kom Hjem. God historie – og en sjov måde at vende tilbage til noget tegneserie-agtigt på: http://www.information.dk/191408

Skriv et svar

