Coverkunst

22 Aug

Lad mig komme med en indrømmelse; (en man ikke gør sig på et litteraturstudie) jeg kan altså ikke rigtig finde ud af det der med lyrik. Og jeg synes sjældent det er særligt interessant. Men hvis alle digte blev udgivet i så smukke klæder som disse klassikere fra Faber, skulle jeg dælme nok give det en ærlig chance.

En kommentar to “Coverkunst”

  1. imangelafbedre august 24, 2010 hos 12:20 pm #

    Meget flotte omslag.
    Din sidebemærkning om dét man ikke indrømmer på et litteraturstudie fik mig til at trække på smilebåndet.
    Jeg tror man kunne skrive en helt liste over ting man ikke indrømmer, hvis man studerer litteratur (hvilket jeg selv gør).
    Jeg elsker fx Harry Potter. Og forstår ikke lyrik. Og synes, at Drageløberen var spændende. Det var blot en mundsmag.
    Men jeg har på fornemmelsen, at de fleste litteraturstuderende lever i selvfornægtelse – og undersøger man dem i dybden, bag snobberiet – tror du så ikke, at de alle sammen ligger under deres dyner med en lommelygte og læser bestsellere?

Skriv et svar

