Da Vinci & Juliet

8 Sep

Lige nu læser jeg denne her: (er i øvrigt lidt i tvivl om, hvad jeg skal mene om de der bog-trailers. Jeg mener bare, hvad skulle der nu være i vejen for at læse bagsideteksten?)

Anyway, den er dælme god. Da alle læste Da Vinci, nægtede jeg. Meget dumt egentlig, at snyde sig selv for en god læseoplevelse, bare fordi man tror man er hævet over pøblen. Men altså, jeg fik da læst den og det endda på et døgn (og det endda 1. januar!). Og her er en ny en af slagsen, bare til damer. “Juliet” er skrevet af danske Anne Fortier og er vist en pænt stor sællert rundt om i verden (og bliver selvfølgelig også til en film!) Og den er altså også god. Og tidsrøvende. Da Vinci møder Romeo & Julie møder moderne spændings- og kærligheds- og identitetsroman. Altsammen i en ganske sirligt ordnet og velskrevet pærevælling.

2 kommentarer to “Da Vinci & Juliet”

  1. Maren Uthaug september 9, 2010 hos 7:59 am #

    Astrid, jeg elsker din blog.

    • Astrid september 9, 2010 hos 8:36 am #

      Lige over, kære Maren, lige over!

Skriv et svar

