Synes virkelig godt om!

17 Sep

I dag udkommer denne her, Julia Lahmes “Sandheder fra en løgner”, og jeg har smuglæst den. Og jeg lyver ikke, når jeg siger at den er virkelig god. Og rørende og ÆRLIG og sjov og på én gang fin og skrøbelig og benhård og stærk. Og den er også pæn, se selv:

Julia skriver med en følsomhed, som giver klump i halsen og med en ærlighed, som råber “spejl” til læseren ( i hvert fald denne) og med en power, som inspirerer til at tænke nyt om det at være kvinde. Det var ikke så lidt. Men det passer altså. Jeg synes bogen er allerstærkest dér, hvor det virkelig gør naller og dér, hvor hun på en pæn måde beder os (og sig selv) om ikke at være så satans perfekte. Jeg gør mit bedste, lige nu sidder jeg fx. i sengen med dyne, kina-mad fra i går, chokolade (nej ikke det mørke) og en sovende baby ved siden af, som har fået 7 Digestive-kiks til frokost. Og jeg ved godt, der pludselig kan gå mode i at være uperfekt, og så er det det nye sort osv., men den bølge vil jeg altså hellere ride med på, hvis det betyder at man ikke behøver at surfe fejlfrit og lynhurtigt henover perfekt henholdsvis karriere, veninder, ægteskab, sexliv, børn, mode, krop, bolig osv. – på én gang.

Tak Julia, for at have sat noget i gang – i hvert fald hos mig.

Skriv et svar

