Sejt Aidt!

13 Oct

Naja Marie Aidt er jo den sejeste skrivedame, vi har herhjemme. Eller nu lever hun så en Auster-agitg tilværelse i Brooklyn med smog og sort kaffe og digterier midt på dagen. Snyd. Men det er hende velundt, for hun er virkelig, virkelig sej. Og dygitg. Og pæn, jo! ELSKER Bavian og har lige fundet Alting Blinker, sådan en digtsamling som kan få selv den hårdeste lyrikskeptiker (som mig) til at kaste sig frådende over mærkelige sætninger som denne: (det hjælper også at den udgave jeg fandt, er helt og aldeles sølvfarvet på forsiden!)

hvis vi syr en sivsko
sammen med en anden
sivsko og vi folder dig
som et lommetørklæde
så kan du bo der

… øh. Tænker man, og får lyst til at læse mere (det ender med noget med en indianer, kan jeg afsløre.) OG hun har en ret fed hjemmeside. Med oplæsninger af hendes digte, sange med hendes ord og Peter Sommers stemme og masser af andre gode sager.

Se selv: www.najamarieaidt.com

 

2 kommentarer to “Sejt Aidt!”

  1. Anette oktober 17, 2010 hos 1:55 pm #

    Tak for dit indlæg om Maja Marie Aidt, det har fået mig overbevist om, at jeg må have læst noget mere af hende.

    Anette, Bogklubben mener

  2. Anne Lotte oktober 24, 2010 hos 6:35 pm #

    Er stor fan af Naja Marie Aidt og hendes skrivestil. Det er i sær alt det hun ikke siger, der er interessant, synes jeg.
    Dejligt du lige mindede om hende igen.

Skriv et svar

