Blondinen, der ikke havde det sjovt

14 Oct

Har lige haft fødselsdag og fik mange fantastiske gaver, deriblandt en masse bøger (surprise). Jeg fik blandt andet denne;

Marilyns nyfundne efterladte skriblerier. Helt sikkert rodet sammen i en eller anden kasse i en eller anden kælder, men denne bog er så lækkert redigeret, at man både mærker det og ikke mærker det. Man får alle overstregningerne og fortrydelserne i hendes forsøg på at digte med, og sjovt nok giver det hele mening. Og et indblik i en fascinerende kvindes liv og tanker. Egentlig havde hun det slet ikke så sjovt. Egentlig var hun rigtig trist og usikker og forvirret over livet, men det måtte hun egentlig ikke være. Hun skulle bare smile og se godt ud. Men hun havde også en kunstnerisk sjæl, og det er altså den, man får indblik i denne bog. Hvis man vil læse mere om hende, så skal man jo læse denne her, hvor forfatteren forsøger at skrive sig ind bag afblegningerne.

2 kommentarer to “Blondinen, der ikke havde det sjovt”

  1. Marie Falk oktober 17, 2010 hos 8:08 pm #

    Hej astrid. Jeg er bare nødt til at fortælle dig, at du er skyld i et væsentligt øget forbrug på det sidste. Jeg har nemlig købt bøger!! Det har jeg ikke rigtig gjort så meget i før. Men jeg er blevet inspireret og føler en pludselig og underlig glæde ved at have de forskellige læste bøger stående som trofæer på mine bogreoler, så de kan vidne om alle de forskellige universer jeg har været begravet i og beriget af.
    Jeg har senest købt og læst Trækopfuglens Krønike – bla på din anbefaling. Jeg er ikke til mærkelige bøger, som er bygget op omkring af en mærkelig stemning, hvor man skal arbejde sig ind, for at kunne finde suset. Men jeg må overgive mig. Jeg er fortryllet!!! Den er usammenlignelig. Tak for anbefalingen! – og en enestående oplevelse!

  2. Astrid oktober 18, 2010 hos 7:58 pm #

    Hvor er du god Marie!! Fantastisk…

Skriv et svar

