Kender du Bjarne?

25 Oct

Endnu en dansk forfatter, jeg har læst alt for få bøger af – går det op for mig nu –  da jeg netop har færdiglæst hans kronik i Politiken. Bjarne Reuter skriver hverdagspoetisk, rørende og ømt om dengang datteren flyttede hjemmefra. Du kan læse den her og måske får du ligesom jeg lyst til at kende ham Bjarne…

2 kommentarer to “Kender du Bjarne?”

  1. Louise Klinge Nielsen oktober 27, 2010 hos 8:44 pm #

    Ham Bjarne har beriget min barndom i sådan grad, at jeg er ham dybt taknemmelig. Hvor ville Bille August fx have været, hvis ikke han havde kunnet vise os det vidunderlige søskendeforhold mellem Ingeborg og Buster? Og hvis vi ikke have set Anna lære Bjørn at lytte til Bachhh i Tro, Håb og Kærlighed? – Som er baseret på Reuters trilogi Når Snerlen Blomstrer. Da jeg var færdig med serien, græd jeg. Jeg måtte græde, fordi de personer, der var så ægte og så menneskelige i en sådan grad, at man måtte elske dem, nu skulle forsvinde ud af mit liv.
    Og jeg måtte grine, så tårerne trillede, når Bertram rullede sig ud i Kidnapning, Abdulahs juveler og jeg skal gi’ dig skal jeg. Ihh, hvor det hele er så dejligt at tænke på – for så er der også de fuldstændigt totalt overraskende 24 kapitler i ‘Børnenes Julekalender’, der for ca. 20 år siden gjorde vores december for fed og Gud ja – gyset i 7a. Ej, han er simpelthen for sej. Tak fordi du mindede mig om de skønne stunder i hans selskab Astrid.

  2. intetnytundersolen oktober 29, 2010 hos 5:34 am #

    – og Løgnhalsen fra Umbrien, åh den var sjov.

Skriv et svar

