Billedbøger

17 Nov

Oh boy, så gik der lige en uges tid uden bloggerier. Men til gengæld var jeg til messen over alle messe, Bogforum. I år havde jeg virkelig forberedt mig og accepteret, at jeg nok ville spendere en hulens masse penge derinde. Men det er jo ligesom, når man giver sig selv lov til at købe alt det tøj man vil, og så er alt bare for småt og grimt, og man kan slet ikke finde ud af, om man er til blonder eller læder. Jeg blev simpelthen bogmæt derinde. Troede ikke det kunne ske, men jeg fik helt stress af alle de bestsellere og kendisser, så jeg endte bare med en lillebitte bog, der hedder “Hvem har pruttet i Leif-Lasses bukser?” (ja altså, til min søn, som snart skal til at bruge toilet) og så Ida Jessens børnebog “Troldtinden”, som faktisk er til mig selv. Var også ved at gå lidt amok på Faraos Cigarers stand – jeg tror jeg er inde i en tegneserie-fase. Jeg har nemlig lige læst denne her:

Paul Auster’s “By af glas” på tegneserie. Jaja, graphic novel. Hvis jeg skal være helt ærlig, fattede jeg faktisk ikke meget af bogen, da jeg læste den første gang i New York trilogien. Men takket være nogle helt fantastisk stemningsfulde tegninger og tolkninger, opdagede jeg pludselig en masse lag i fortællingen, som jeg ikke havde set før. Og her er også tilført en masse symboler, undertekster og forbindelser, som gør historien endnu mere mystisk, men også endnu mere sært stemningsmættet end den rene tekst version. Varmt anbefalet.

Skriv et svar

