Skal, skal ikke…

26 Jan

Jeg havde aldrig troet, jeg skulle sige det. Men måske man en dag skulle få sig en e-reader af en art? For mit vedkommende vil sådan en dims aldrig kunne erstatte fornemmelsen af et tykt bundt papir med et smukt cover mellem fingrene (altså bare lyden når man bladrer, ahhh…) Men alligevel. Det er sgu handy. Jeg har en iPhone og læser allerede nu alle mine nyheder, blogs og mails der. Man kunne jo lave et kompromis, som begynder med noveller og lydbøger på iPhonen for eksempel herfra og herfra, og så beholde de store romaner i papirform, dem hvor man skal græde ned i de gulnede sider og lave æselører i og have stående som et stolt trofæ eller en gammel ven i reolen…

3 kommentarer to “Skal, skal ikke…”

  1. Berit Lund januar 27, 2011 hos 10:13 am #

    Hej Astrid

    Tak for en skøn blog! Elsker både designet og indholdet. Jeg hedder Berit Lund og har firmaet BookSnob. I know, det lyder meget a la BookBlok:) Hos BookSnob handler ALT om e-bøger og e-læsere og lydbøger, så derfor vil jeg lige sige pip her.

    Jeg har selv haft en e-læser i over et år, en Kindle, og jeg må sige at jeg er uber lykkelig for den. Jeg læser både e-bøger på den og på min iPhone, og bruger de forskellige dimser til forskellige situationer. Og ja, noveller er oplagt på iPhone. Novelleforlaget er fantastisk og jeg håber og tror deres tiltag får en stor fremtid.

    Med hensyn til at blive ved med at læse de store Ken Follet-agtige bøger i papir udgaven, så har jeg efterhånden fået det sådan, at jeg drømmer om at læse alle bøger over 200 sider på min Kindle. Kindlen meget nemmere at holde og dejlig for øjnene at læse på. Og så vejer den mindre end en pakke smør:)

    Nå, men jeg ville bare lige snakke lidt med, for jeg elsker e-bøger, og kan ikke lade være.

    De bedste hilsner fra Berit Lund

  2. Astrid januar 28, 2011 hos 9:08 am #

    Hej Berit!

    Tak for din kommentar og fordi du læser med! Booksnob ser lækkert ud, og jeg får faktisk en lille smule mere lyst til at kaste mig ud i det! Og ja, Ken Follet-størrelser er faktisk pænt irriterende at håndtere.

    Mvh Astrid

  3. Birgitte Schmidt februar 3, 2011 hos 8:46 am #

    Hej Astrid

    Jeg har haft det præcis som dig – bøger og elektroniske dimser passer bare ikke sammen! MEN, har haft en kindle i et års tid nu, og er simpelthen så glad for den. Jeg læser også meget på engelsk, og så er det utroligt praktisk bare at kunne hente ting på amazon.com på 3 sekunder. Det kan anbefales – og der er såmænd ikke blevet færre papir bøger i mit liv:)

Skriv et svar

