Forår & frihed

7 Feb

Lige om lidt er det forår. Tid til at læse på en bænk i en park, med kaffe og solbriller. Elsker det. Og foråret byder også på to oversættelser, som jeg skal have fingrene i. Jeg har brug for en pause fra det engelsksprogede, og selv om man siger, der går en masse tabt i oversættelsen, kan der også gå en del tabt i originalen, hvis det ikke er ens eget originalsprog! Derfor skal jeg have Siri Hustvedts nye “Sommeren uden mænd”, når den kommer til marts. Og jeg skal dæleme også have fat i Jonathan Franzen’s mursten “Frihed” til april. Jeg har vist noget for de der New Yorker forfattere…

Om sommeren uden mænd: (nappet fra amazon)

From the internationally bestselling author of What I Loved comes a provocative, witty, and revelatory novel about women and girls, love and marriage, and the age-old question of sameness and difference between the sexes.

Akademiker chick lit!

En kommentar to “Forår & frihed”

  1. Louise Klinge Nielsen februar 10, 2011 hos 9:16 pm #

    Ej, det der forår, og den der kaffe på bænken med en bog. Det lyder næsten for godt til at være sandt. Tænk, at det venter lige om hjørnet.

Skriv et svar

