Gudsbenådet?

20 Feb

Jeg er lidt novelle-fikseret for tiden. Og ifølge den gode Kim Skotte skal man “for Guds skyld” læse Raymond Carvers noveller. Lige nu genudgives mandens novellesamling “Her hvor jeg ringer fra”, og det skulle være amerikansk realisme, når det er allerypperligst. Må anskaffe mig den snarest. Bare det, at Skotte beskriver historien om påfuglen således:

At læse den fantastiske ’Fjer’, denne helt enkle, realistiske og samtidig mangetydige symbolske skæbnefortælling med dens prangende påfugl, er, så man sidder suget til bogstaverne på papiret med nerverne ubehageligt krablende på huden.
Læs i øvrigt hele anmeldelsen her.

En kommentar to “Gudsbenådet?”

  1. Michael februar 22, 2011 hos 8:01 am #

    JA!
    Raymond Carver er – eller rettere var – gudsbenådet! Det har jeg fundet ud af den sidste månedstid, hvor jeg har slugt hans “Her hvor jeg ringer fra” i heldigvis små bidder ad gangen.
    Se selv: http://bogbrokken.blogspot.com/2011/02/raymond-carver-her-hvor-jeg-ringer-fra.html

Skriv et svar

