Shopping

11 feb

Jeg er lige kommet hjem til Århus efter en tur til København, hvor jeg kom til at gå ind i Arnold Busck på Købmagergade. Det skal man passe på mig, hvis man er mig, for jeg kommer altid ud noget fattigere på penge – men til gengæld meget velhavende på veldrejede ord.

I denne omgang blev det bl.a. til føromtalte Hustvedts nye roman (på engelsk dog, kunne simpelthen ikke vente til den kommer på dansk. Er også bange for, at den ikke bliver helt så pæn.) Gemalen Austers “Sunset Park” måtte jeg også have mig, langt om længe. Så var der sørme også et kæmpe tårn med Murakami på tilbud, og det blev til to novellesamlinger. Jeg mener, hvad kan man gøre? Og som om det ikke skulle være nok, holder Vangsgaard’s Antikvariat i Fiolstræde ophørsudsalg, hvor alle (ALLE) bøger koster 25 kr. Og priserne bliver lavere for hver dag, så hvis du har nerver til det, kan du vente helt til marts, hvor bøgerne er nede i 5 kr. pr. bog. Der faldt bl.a. noveller af Tennessee Williams og en bog om, hvordan man skriver en roman på et år ned i min kurv. Jeg noterer datoen i min kalender og forventer naturligvis at kunne poste mit færdige manus om præcis et år!

 

En kommentar to “Shopping”

  1. Britt marts 10, 2011 hos 7:44 pm #

    Kender alt for godt til problemet med at “komme til” at gå i boghandlen for bare liiige at snuse lidt – det ender ALTID med, at man kommer ud med en tung pose og en lettere pengepung. Min kæreste (og i øvrigt også resten af min familie) forsøger altid at guide mig diskret uden om diverse boghandler og antikvariater, og når det, i de fleste tilfælde;-), ikke lykkes, stønner de højlydt, fordi de udemærket ved, at jeg ikke kan bruge mindre end 15 min. og ca. det samme antal hundredelapper derinde. I can’t help it – I LOVE IT…:-)

    Har netop opdaget din blog og glæder mig til at følge den fremover:-)

Skriv en kommentar